De vereniging

Rotterdamse Ontspanningsvereniging Eureka is opgericht in 1948. Het veld van Eureka ligt aan de Koninginneweg in Oud-IJsselmonde.

R.O.V. Eureka is een sportieve en gezellige vereniging, waar veel aandacht wordt besteed aan zo goed mogelijk korfballen in de wedstrijdcompetitie, maar ook aan ontspanningsactiviteiten.

Korfbal voor alle leeftijden

Vanaf 2,5 jaar kun je bij ons terecht bij de Kangoeroetjes. Spelenderwijs kennismaken met sport, met een knipoog naar het korfbal. Vanaf 6 jaar ga je meetrainen en wedstrijden spelen. Bij ons is ook niemand te oud! Wij hebben breedte-korfbalteams en ook een recreantenteam. Korfbal is een gemengde sport voor jongens/heren en meisjes/dames.

Liever niet korfballen maar wel met een gezellige groep willen sporten? Daarvoor hebben wij het Samen-Fit programma. Elke dinsdagavond, tijdens de training van de jeugd, samen sporten.

Al 75 jaar meer dan korfbal

Naast de trainingen op dinsdagavonden en de wedstrijden op zaterdag wordt er veel georganiseerd. Bij Eureka is altijd wat te doen. Voorbeelden van de ontspanningsactiviteiten die georganiseerd worden zijn: kamp (hoogtepunt van het jaar), feestavonden, spelmiddagen/avonden, escape-room en darten. Ons clubhuis is dan ook een sociale ontmoetingsplaats waar vele vriendschappen zijn begonnen.

Bij R.O.V. Eureka hebben alle leden die met kinderen werken een VOG. Dit betekent de bestuurders,  trainers/coaches, scheidsrechters en de vrijwilligers in de activiteitencommissie. Ook hebben wij een opgeleide vertrouwenspersoon.

Een verenging ben je samen

Verenigd zijn betekent niet alleen dat de vereniging er voor alle leden is, maar ook door alle leden wordt gedragen. De vereniging wordt gerund door vrijwilligers. Van alle leden wordt verwacht dat zij naast hun sportieve inzet ook actief meehelpen bij R.O.V. Eureka.

Wil je een keertje (gratis) meetrainen of meer informatie? Neem gerust contact met ons op via info@roveureka.nl